Monday, July 23, 2007

enuff okay!!

enuf is enuff......kalau dh org dah xnak.. jgn dipaksa...jgn! jgn sampai dia meluat...muak dgn tindakkan saudara tu...cukupla apa yg saudara buat tu..buat dier terseksa..aku bukan menghasut dia dgn kata² aku ni.. aku bukan menghina...tp cuba utk menyedarkan kau dr kemusnahan.. tolonglah... terima hakikat itu.....bebaskanlah dia...cukupla dgn ayat² yg terlalu merimaskan hatinya....enuff! Aku memahami hati wanita dia...


"Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertaqwalah kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan)." -Surah Al-Imran ayat 200


Allah itu Maha pengasih lagi memahami...lagi saudara seksa jiwa dia mcm tu... lagi kuat kasih dia... lagi kuat ukhwah mereka....tolonglah terima hakikat....terimalah kebenaran.... ambil hikmahnya dan berpikir positiflah, bahwa Allah telah membuka tabir rahasia-Nya...dia bukan utkmu...

Aku x perlukan ayat yg panjang²...berKILO² byte utk memberitahu niat aku.... enuff utk aku katakan disini.... Berilah apa yg wanita itu inginkan dan doakan kebahagiaan dirinya....OK?

Aku x pernah lupa siapa diri aku...aku tahu siapa tuhan aku....oh yer,aku ader jumpa ustaz zuridan...mmg slalu mengadu masalah pd dia dan aku share dgn ustz....byk mende die ader ckp kt aku..antaranya
  • Berdoalah byk² supaya sahabat awk tu sedar dr dunia die..
  • Jangan paksa² hati manusia ni...Islam pun x ajar paksa² ni...
okla....aku dh x larat nk dgr rintihan saudara tu.... aku cuma kesian kt sahabat aku tu....syg sgt die dan aku nk tgk die bahagia dgn kehendak dirinya...alhamdulillah dia x pernah lupa siapa dirinya..mungkin dia dh blajar dr kesilapan dulu...

Dan utk saudara...alhamdulillah dia juga bahagia dgn niatmu utk berubah... Suatu hari nanti kau akn sedar...dgn apa yg berlaku arini....dan masa tu kau dh keluar dr dunia mu...kau sedar... hidup ini mesti diteruskan!!.. bye...


"Jgnlah kamu bersikap lemah, dan jgnlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah org2 yg paling tinggi darjatnya, jika kamu org2 yg beriman."
- Surah Al-Imran ayat 139




No comments: