Sunday, August 12, 2007

terimbau kenangan 4 tahun lalu...

adawiyah a.k.a wiyah a.k.a wiwit a.k.a witz = ceria+happy go lucky+ganas+open minded+friendly wif no hurt feeling...so this is me

terimbau kenangan 4 thn lalu.... dek kerana aku panggilnya "kura-kura tersepit pintu" terus hamba Allah tu naik angin...die anta email kat aku..hmmm lebih kurang gini la dier ckp..

"jgn ikot sedap mulot je ckp/kutok org...diam tu lebih baik dr berkata².."

hmmm,tersentak juga aku waktu tu...x penah² pun org tegur aku mcm tu...betul lah kata org.. kelemahan seniri kita xkan nampak...tapi kelemahan org senang je kiter nk tgk...so,berbalik drpd cerita tu...Hamba Allah nih sgt la bengang+tensen+marah sgt² kat aku...maby dier x pernah lagik pompuan ckp camtu kt dier...

so aku pun reply..say sorry...memangdangkn 4thn lalu..confirmla ayat dier len...tp yg pasti point dier tak lari...so aku ckp lebih kurang gini laa...

"sayer mmg camneh perangainye.....org disekeliling sayer yg rapat dgn sayer sedia maklum perangai sayer mcm tu..tp bukan salah awak nk marah sy balik....kalo sy? sy x amik port kalo kena gelar camtu...i'm a girl with no hurt feeling dgn hal yg remeh² nih....asal jgn fitnah sayer...cukop la....dr kecik sayer berkwn dgn budak² laki...sek.men pun kwn dgn budak laki (sbb join olahraga dan byk aktiviti bersm lelaki...) so sy pun terpengaruh sedikit² perangai mereka...
walau mcmane pun...sy minta maaf byk²... n harap kiter still berkawan..."

lepas peristiwa tu...aku raser sgt² la besalah kt dier...tp aku x tensenla dier marah aku... hak dier kan....so kesimpulannye???

jangan ingat semua org tahu perangai ko tuh cemaner...dan kalau br jer berkawan dgn seseorg tuh...jgn sampai dier kecik ati.... tapi??? tapi.. kebaikannye.... kiter seniri dpt la tahu,dier neh cemane orgnye... sensitif ke...selenge ke... kadang² kiter sajer main².. buat lawak... tp dier terasa lak..

huhuuuuu....hambaAllah tu kini adalah buah ati pengarang jantungku....
dari benci lahir la sayang.... (huhuuuu...malu + kelako kalo teringt balik)

No comments: